În viitorul apropiat Google va indexa mult mai bine conținutul util și folositor în dauna celui nefolositor și irelevant.
Dar cum poate face asta?
Simplu… verifică validitatea conținutului scris.
- Cine a scris conținutul? Tanța, Leana sau Costel – cei care scriu articole „cudetoate” deși n-au expertiză în nimic?
- Ce descrie conținutul – poate fi valid – cu ce îi verifică (Google) caracterul de validitate? De unde își ia resursele normative, etalonul? Asta-i dilema mea
- Ce promite conținutul în titlu? Rezumatul articolului, concluzia este la fel ca promisiunea sau doar un conținut bla bla… ca să fie.
- Vinzi legume și fructe, dar scrii despre crypto? Ai un website despre psihologie, dar scrii despre astrologie și misticism? Lui Google nu-i mai place asta… să scrii doar de dragul de a scrie subiecte la modă… pentru click-uri, pentru trafic și ca să fie.
- Și review-urile? Da… Păi cine le-a scris? Ești blogger sau vlogger și scrii doar „pozitive” despre orice? Ai pe website review-uri 99,9% pozitive, dar scrise manual din „admin”?
Asta spune Google în informarea din 18 august despre noul update al algoritmilor de clasare în SEO:
Link către postarea originală aici…
„Are you mainly summarizing what others have to say without adding much value?”
- Marea majoritate a oamenilor ce se ocupă de content writing, copywriting sau SEO – scriu, rescriu, modifică și reinterpretează conținutul scris de alții în cărți, articole, postări etc. – bineînțeles în funcție de cum l-au înțeles – adesea greșit – deoarece n-au cunoștințe în domeniu ori modelează informațiile în funcție de personalitate, educație, interes sau alte motive ce țin de propagandă, norme economice, click-uri, vânzări, ranking etc.
„Are you writing about things simply because they seem trending and not because you’d write about them otherwise for your existing audience?”
- media informațiilor de pe website sunt despre – articole de îmbrăcăminte – dar scrii și despre monezi electronice? Astea înseamnă pentru google că scrii ca să te aflii în treabă.
„Does your content leave readers feeling like they need to search again to get better information from other sources?”
- la o analiză sumară descoperim o grămadă de conținut optimizat care de fapt nu spune nimic… un fel de bla bla optimizat seo fără nicio logică.
„Did you decide to enter some niche topic area without any real expertise, but instead mainly because you thought you’d get search traffic?”
- sunt Ghiță și scriu despre orice… misticism, psihologie, crypto, metafizică, educație etc… și nu contează dacă informațiile sunt valide sau bullshit – important este să fie SEOptimizate și să vândă… click-uri și prostie.
„Does your content promise to answer a question that actually has no answer, such as suggesting there’s a release date for a product, movie, or TV show when one isn’t confirmed?”
- uite cum să fii echilibrat emoțional… spunea un titlu de articol clasat în primele poziții – și descoperi în articol tehnici de relaxare și respirație :)) Promiți ceva și livrezi bullshit… cum se întâmplă în majoritatea webinariilor și pdf-urilor gratuite din care înveți nimic… dar „cumpără acum” și vei descoperi Atlantida.
Eu abia așteptam o asemenea actualizare de algoritmi
Obs. Informațiile expuse sunt opinii, nu certitudini. Voi ce opinii aveți?
As vrea si eu sa fie Google atat de inteligent! 🙂 Este, dar nici chiar asa, dar ar putea fi candva in viitor, in functie si de chestiuni legate de protectia datelor. Intr-adevar algoritmul poate detecta multe nereguli doar din continutul text al paginii – daca e tradus automat textul; daca e copiat textul din alte parti; poate sa depuncteze paginile care contin anumite cuvinte cheie „dubioase”; poate sa dea puncte in plus site-urilor nisate pe un subiect. Algoritmul nu-si poate da seama daca review-urile de pe un site (nu cele din Google Business) sunt reale, nu-si poate da seama daca autorul este expert sau nu in ceea ce scrie; nu-si poate da seama decat la un nivel superficial daca e un continut de calitate/corect d.p.d.v. stiintific. Unul dintre marii factori generali cu impact semnificativ in ranking este brandul (vechime online, popularitate online, cantitate si frecventa content) si asta inseamna ca Google poate preferentia un site mare cu multe informatii dubioase, in locul unui site mai mic cu informatii super-bazate, scrise de experti. Fac SEO de 14 ani si, la baza, discursul lor a fost acelasi dintotdeauna; la fapte, e mai greu, caci e intr-adevar greu sa faci asta cu o cantitate imensa de date. Pana acum Google a facut pasi importanti si va mai face cu siguranta, dar nu chiar asa descriu ei.
* dar nu chiar asa cum descriu ei.