Ghid de marketing și vânzări pentru Psihologi

(2 recenzii de la clienți)
97,00 lei

Psihologilor nu li se predă marketing…

Deși este o profesie liberală nu primești în facultate un minim de cunoștințe despre cum să-ți vinzi serviciile ori cum să-ți dezvolți cariera.

  • Acest ghid vine cu o parte din informațiile lipsă – despre marketing și vânzări – și din perspectiva clienților.

Include accesul pe grupul de Facebook pentru întrebări și răspunsuri, inclusiv tutoriale video.

Ghid de marketing pentru psihologi

Pe scurt din cuprinsul ghidului:

Capitolul 1 – Despre marketing din perspectiva clientului: de la nevoie la achiziție.

— ” —

„În vânzările online, comunicarea este mai mult unidirecțională, adică într-un singur sens. Vânzătorul “vorbește”, iar consumatorul analizează informația și decide cum va acționa (comportament).”

„Valorile, credințele și personalitatea generează cum să gândești despre un produs și cum să interpretezi acel produs, chiar dacă îl vezi pentru prima dată. 

Vedem și observăm tot ce ne înconjoară, dar atenția ne este focalizată cu prioritate spre ceea ce corespunde cu valorile și personalitatea noastră.

— ” —

Capitolul 2 – Clasificarea nevoilor psihologice congruente cu marketingul.

— ” —

Oamenii merg la psiholog pentru a-și îndeplini scopurile de viață ce derivă adesea din valori. Vor să-și îndeplinească nevoile psihologice, în special cele sociale, iar atunci când “ceva” le blochează accesul la satisfacerea acestor nevoi, trăiesc stări emoționale și sentimentale negative care ajung uneori până la blocaje mentale incompatibile cu scopurile de viață.

Anxietatea nu blochează oamenii doar “în lift”, ci și în expunere socială. Le blochează speranța, viitorul, curajul și acestea duc la nesatisfacerea nevoilor dezirabile.

— ” —

Capitolul 3 – Ce informații analizează clienții când aleg psihologul.

— ” —

Titlul produselor.
Încearcă să nu mai vinzi titluri de servicii precum: consiliere vocațională, terapie depresie, psihoterapie depresie, psihoterapie anxietate etc. 

Bineînțeles, nici formele exagerate și irealizabile nu trebuie folosite: “scapă de anxietate”, “vindecă depresia”, “învinge anxietatea” deoarece sunt forme de titluri care nu sunt valide. Nu poți elimina anxietatea dintr-un om și nici nu-i poți promite că vindeci depresia. Păstrează exagerările sub control logic și obiectiv.

De exemplu, fă asocieri între denumiri:

  • Denumire psihologică + nevoie psihologică + sentimente dezirabile + sentimente indezirabile

Nu contează ordinea, important este să aibă o logică semantică. Pot fi și titluri metaforice, dar cu sens logic.

Exemple de Titluri – subtitluri:

Terapia pentru Nervozitate Funcțională – de la furie distructivă la nervozitate acceptabilă.

Terapie pentru Depresie Tolerantă – de la inacceptabil la preferința acceptării sinelui.

— ” —

Capitolul 4 – Emoții și sentimente în marketing.

— ” —

În tabelul de mai jos, am exemplificat câteva din stările emoționale și sentimentale pe care recomand să le folosești în comunicarea de marketing. Folosește cu atenție cuvintele deoarece asocierile greșite pot duce la crearea emoțiilor și sentimentelor contrare.

  • Nu poți include în același mesaj “admirat” cu “empatic” sau “bulversat”. 
  • Caută să găsești o corelare logică în mesajele pe care dorești să le transmiți.

— ” —

Capitolul 5 – Recomandări în cadrul ședințelor.

— ” —

Observații adunate de la clienți (unele testate personal) din timpul ședințelor cu diverși psihologi.

Observația 4 – Nu presupune că clientul tău știe ce faci. 

Adesea răspunde că înțelege, dar de fapt nu înțelege. Nu îi pune întrebări la care să răspundă cu da sau nu, ci roagă-l să îți explice ce a înțeles și spune-i că asta vă ajută în procesul terapeutic. 

Amintește-ți cât mai des: clienții au cunoștințe foarte limitate despre propria persoană, introspecția le este adesea străină, iar elementele specifice psihologiei sunt de cele mai multe ori “învățate” de pe Facebook și la un nivel de grădiniță.

— ” —

Capitolul 6 – Preconcepțiile psihologilor începători.

— ” —

“Piața este suprasaturată” – este o generalizare subiectivă.

La o populație cu un nivel de analfabetism funcțional de peste 45% este o mare nevoie de psihologi (buni). 

Analfabetismul funcțional nu se rezumă doar la neînțelegerea semantică și cognitivă a textelor. Oamenii cu nivel ridicat de analfabetism funcțional au la fel de mari deficiențe…

— ” —

Capitolul 7 – Încrederea clienților.

— ” —

Încrederea este contagioasă, dar și lipsa încrederii.

Când un client decide să meargă la psihoterapie, alege un psiholog în care are cel puțin o minimă încredere. O caracteristică comună a celor care fac ședințe de psihoterapie este neîncrederea în propria persoană – au o stimă de sine scăzută.

Izvorul de neîncredere al psihologilor (cele mai comune):

Lipsa de experiență
Clientul nu are de unde să știe dacă ai experiență sau nu. Deci, acesta nu te poate percepe ca lipsit de experiență. Astfel, percepția “lipsei de experiență” este doar interpretarea ta de care te cramponezi fără rost.

— ” —

Capitolul 8 – Crearea conținutului publicitar.

— ” —

Exemplu 2: articole scurte despre problema clientului – furia + stările negative (sentimentele indezirabile) pe care le va trăi în continuare dacă nu alege (acum) un program de consiliere. 

Realizează postări/texte/descrieri scurte și medii în care te folosești de anticipare.

Ce sentimente dezirabile vor experimenta oamenii dacă își rezolvă nevoile cu ajutorul tău? 

Exemplu: Arată (scrie) cum pot ajunge de la sentimentele indezirabile pe care le produce furia, la sentimentele dezirabile.

Când oamenii simt și anticipează stări de bine viitoare le creează plăcere, încredere și speranță. Iar când oamenii încep să se aștepte la ceva, mintea începe să se pregătească pentru acea realitate.

— ” —

Capitolul 9 – Realizarea strategiei de marketing.

— ” —

Consideration – Interes / Dorință – Pentru creșterea interesului și dorinței

  • Conținutul publicitar poate include și elemente de vânzare și mai degrabă utilizate sub forma “uite cum și cu ce te ajută”.

Conținutul publicitar poate include cerințele prezentate la capitolele C.4, C.5, C.6, C.7, C.8, C.9, dar ține cont și de recomandările de la cap. H.3, H.4 punctul b.

Conținutul publicitar poate fi mai detaliat, lung și mai bine explicat. Să rețină atenția publicului între 15 secunde și maxim 3 minute. Poate fi realizat sub formă de: carusel de imagini, postări, articole, videoclipuri medii și lungi.

Nu te rezuma doar la recomandările de conținut din acest ghid. Fii cât mai creativ, nu te bloca în idei pentru că nu le place unora sau altora. 

Publicului care vede și reacționează la reclamele din pasul 1 (awareness) să-i fie livrate reclamele din pasul 2. Publicului ce reacționează cu reclamele din pasul 2 (consideration) să-i fie livrate reclamele din pasul 3 (conversion).

  • Audiența rece (A1) este formată din publicul care nu te cunoaște și nu a văzut reclamele tale. La aceștia livrezi reclame din categoria awareness (vezi I.1).

— ” —

Capitolul 10 – Pe scurt despre promovarea offline.

— ” —

În locul unui workshop gratuit online mai bine fă-l offline. Închiriază un cabinet cu ora dacă nu ai un spațiu personal și fă un eveniment, workshop, grup de lucru cu maxim cinci persoane. În urma unui astfel de eveniment sunt șanse mult mai mari ca…

— ” —

Capitolul 11 – despre website + ofertă

— ” —

  • Pe scurt, dacă dorești doar un website simplu cu câteva pagini de prezentare a serviciilor și publicare de articole, prețul cerut de cei care realizează website-uri ar trebui să fie între 250 și 450 euro în funcție de complexitate. Se plătește o singură dată și nu include realizarea textelor.
  • Nu solicita și nu plăti servicii SEO. Nu te ajută mai deloc. Dacă scrii textele și articolele după cele expuse în acest ghid te ajută și în ceea ce privește optimizarea SEO (mai mult decât crezi).
  • Informativ: un website realizat în WordPress poate avea un număr nelimitat de pagini și articole. Îți spun aceste lucruri deoarece am întâlnit psihologi ce au plătit servicii de web-design cu număr limitat de pagini și articole. Aceștia au fost păcăliți să plătească suplimentar pentru un număr mai mare de pagini sau articole.

— ” —

Apreciez foarte mult profesia de psiholog, apreciez enorm psihologii ce își dedică o parte din viață acestei profesii, fără de care omenirea, azi, ar avea mari deficiențe. Fără psihologie, fără psihologi nu mai poate exista progres.

  • Ați ales o profesie indispensabilă economiei și vieții sociale – de viitor.

Felicitări!

2 recenzii pentru Ghid de marketing și vânzări pentru Psihologi

  1. Marin Florentina (proprietar verificat)

    Este într-adevăr cum scrie,nu ne învață nimeni cum să ne facem reclamă, acest ghid este util

    • Marian Caloianu (store manager)

      Mulțumesc!

  2. RACHELEANU MIOARA (proprietar verificat)

    Informatiile sunt folositoare. Marketingul e ca o limba straina pentru mine asa ca am multe de invatat in privinta asta. Va doresc experiente placute cu psihologii/psihoterapeutii.

    • Marian Caloianu (store manager)

      Pentru ajutor în marketing intrați pe grupul de facebook (link în eBook). Mulțumesc!

Numai clienții autentificați care au cumpărat acest produs pot lăsa o recenzie.

Brand

Sell 4 Brain