Ce înseamnă „texte concrete”?

Primesc în fiecare zi câte un email cu explicații concrete, în care mi se spune concret cum voi deveni un marketer concret dacă cumpăr cel mai concret curs… în care toate explicațiile sunt abstracte🤦?!?

Uite pe scurt cum funcționează mintea concretă și explicațiile concrete:

Când explici ceva CONCRET trebuie să te bazezi în exprimare pe ceea ce oamenii pot vedea auzi, simți și experimenta în acel moment, prin interpretări simple și exacte.

Când explici ceva concret te rezumi doar la fapte și prezinți pe scurt ordinea acestora – în ordine succesivă, nu de-a valma; În explicații concrete nu trebuie să-l pui pe cititor în situația de a face deducții sau reflecții cu privire la text.

Când scrii texte concrete te rezumi la ce trebuie să facă prin acțiuni și nu dai apoi explicații în care-l pui să aleagă, testeze ori să observe ceva.

Un om cu stil de gândire concretă va pricepe foarte greu metaforele, analogiile sau explicațiile prea abstracte.

  • Concretul este ceva specific, precis, bine determinat care există în realitate.

Explicațiile concrete sunt descrise în pași exacți de acțiune succesivă.

În descrieri concrete nu faci apel la imaginație.

Vorba lui Jean Piaget: “Nu implica procese mentale de gândire în descrieri și fapte concrete.”

  • Concreții nu înțeleg mesajele ambigue sau cum să citească printre rânduri.
  • Concreții nu pot face ușor asocieri de idei.
  • Concreții sunt mai puțin empatici decât abstracții.
  • Concreții sunt concentrați pe memorare și reproducere. Asta înseamnă că nu înțeleg și nu știu să facă asocieri și combinații cu informațiile.

Fii cât mai specific și scurt în exprimare.

  • Este ilogic să folosești copywriting creativ (abstract) pentru clienții cu gândirea concretă.

Nu trimite email-uri în care prezinți un curs în zeci de povești scurte și fără legătură între ele.

  • Nu pot nici măcar cei cu gândire abstractă să analizeze acel talmeș-balmeș de informații, darămite cei cu gândire concretă.

Nu le scrie concreților texte prea emoționale ori prea creative pentru că vor avea dificultăți mari să le înțeleagă.

  • Gândirea concreților tinde spre inflexibilitate și nu are profunzime. Este despre fapte.

A nu se înțelege că concreții sunt mai slabi intelectual decât abstracții.

  • Concreții rețin exact informația. Abstracții rețin ideea, conceptul.
  • Concreții sunt, de regulă, mai buni la învățătură decât abstracții.
  • Concreții au meserii ca: doctori, programatori, matematicieni, judecători, etc.

“Poveștile pe care oamenii le găsesc mai convingătoare sunt simple; mai degrabă concrete decât abstracte” – Daniel Kahneman

Concreții înțeleg mai greu generalizările, glumele și sarcasmul. Nu au imaginație bogată și sunt de regulă mai rigizi. Concreții interpretează cuvintele la modul propriu, neînțelegând prea bine apropourile, figurile de stil sau asocierile.

– Ești un pui, dragă…
– Cum adică sunt un pui?
– Sunt om… zise concretul iritat.

Gândirea concretă aranjează informațiile pe sertare în mod ierarhic sau cronologic. Ca un fel de cuprins al unui manual.

Sunt concentrați pe memorare și reproducere. Asta înseamnă că nu înțeleg și nu știu să facă asocieri și combinații cu informațiile.

Sunt trei situații diferite prin care se definește cuvântul concret:

  • vorbire/scriere concretă;
  • lucrurile concrete (masă, scaun etc);
  • gândirea concretă;

PS. despre cum ar fi mai eficient să scrii texte clientului tău, vei găsi în ghidul Avatarul Clientului.

Și despre cum poți ști care-s oamenii cu gândire concretă sau abstractă… într-o altă postare

PSS. și indiferent de produsul pe care-l vindeți, chiar dacă uneori vindeți, acele texte și explicații concrete amestecate cu tot felul de alte explicații abstracte nu vând… doar amețesc consumatorul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.