Primele ședințe sunt cele mai importante!

Imaginează-ți un client aflat pe marginea prăpastiei care îți cere ajutorul, iar tu îi faci un test în prima ședință.

  • La a doua întâlnire discutați rezultatele și evaluarea etc.
  • Și abia la a treia întâlnire dezbați și problemele lui urgente… adică după trei săptămâni.

Rezolvă-i nevoile de moment, urgente și dacă acesta va simți din prima că ședințele sunt eficiente va veni în continuare. Primele ședințe ar trebui să fie despre stabilizare și echilibrare. Apoi își va dori să meargă mai departe.

Majoritatea oamenilor cu care am vorbit și care au fost la psiholog pentru problemele presante din acel moment, au obținut după două ședințe “doar testare și evaluare” – apoi au abandonat terapia 👈

  • Și au mai încercat cu un alt psiholog și la fel s-a întâmplat. Apoi au abandonat pentru totdeauna psihoterapia.

Și apelează apoi la un coach “miraculos” vânzător de iluzii…

Ajută clienții cu nevoia lor presantă din acel moment (pentru care au apelat la tine).

  • Nu pierde timpul cu teste, evaluări, istoricul de caz, analiza trecutului ori întrebări despre ce n-a funcționat în alte terapii cu alți psihologi.

Clienții vor în general ajutor pentru problemele curente și urgente din prezent.

Să explic altfel:

  • Mergi la stomatolog cu o urgență (durere mare) și acesta îți face în prima ședință evaluarea, iar peste o săptămână îți rezolvă durerea…

Suferințele și stările emoționale sau afective sunt la fel de imperios de “rezolvat” – azi, acum – NU peste un timp nedefinit.

Ajută clientul să facă câțiva pași spre succesul terapiei înainte să-și dorească să înceapă adevărata și lunga călătorie psihoterapeutică pentru optimizare și dezvoltare personală.

Psihoterapia este despre momentele cheie ale vieții.

Daniel David

Cea mai mare dorință de schimbare a clientului o are în primele ședințe – nu pierde această ocazie.

  • Setează obiective mici, realizabile în termen scurt.

Lucrează cu obiectivele clientului, nu stabili obiective pe care nu le dorește sau nu le înțelege.

Dacă se simt ascultați și înțeleși vor fi mai deschiși spre schimbare.

Ajută clientul să facă câțiva pași spre o stare de bine – acum, azi.

Mai multe informații vei găsi în ghidul de marketing și branding pentru psihologi.

Marketingul nu este doar despre publicitate, ci și despre ședințele din cabinet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *