Deoarece această etapă depinde foarte mult de produs, de strategie și de marketerul ce implementează strategia de marketing – nu voi putea oferi prea multe informații de ajutor.

În această etapă a strategiei de marketing sunt următorii pași:

3.1 – Stabilirea bugetului alocat fiecărui canal de promovare în parte;

3.2 – Livrarea (pornirea reclamelor) conținutului publicitar în ordinea stabilită în etapa 2;

3.3 – Măsurarea impactului și ajustarea campaniilor pentru performanță;

3.4 – Analiza și măsurarea vânzărilor sau a obiectivelor de marketing stabilite în etapa 2.1;

3.5 – Implementarea unor tactici de vânzare specifice (oferte de preț, cadouri, gratuități, remarketing etc.).

Recomandări:

Dacă utilizați metoda A.I.D.A. împărțiți bugetul astfel încât să oferiți la fiecare pas 25%.

Dacă un canal de promovare nu aduce rezultate notabile în maxim două luni, renunțați la acesta sau verificați dacă nu este cumva o eroare de implementare a strategiei de marketing.

Recomand să faceți combinații între canalele de promovare și uneltele de promovare. 

Exemplu: Pe Google Search afișați reclame pentru consumatori care caută produsul (search click), iar pe Facebook și Instagram faceți remarketing către cei care au vizitat website-ul, dar nu au făcut achiziție. Facebook vă oferă cu ajutorul pixelului audiențe asemănătoare cu cei care au vizitat website-ul.

Reclamele pot fi măsurate doar dacă funcționează minim două săptămâni – mai ales pe Facebook și Instagram.

Prima lună de promovare se reduce adesea la teste și optimizări – nu vă așteptați la rezultate eficiente.

Nu uitați că este foarte important procesul de achiziție pe website, elementele de UX, dar și cele specifice funcționării tehnice: viteză de încărcare, erori etc.

Foarte mulți antreprenori întreabă adesea câți bani să investească în publicitate.

  • Stabiliți mai întâi cât ar fi rezonabil să vindeți într-o lună, dar să fiți realiști în estimare. Dacă spre exemplu doriți să vindeți de 10.000 euro într-o lună, stabiliți bugetul publicitar la minim 10%, recomandat ar fi de 20%. 
  • Bineînțeles că unele produse nu au adaos comercial mare ca să-ți permiți buget publicitar de 20%.
    Dar un element principal al unei afaceri este să aveți un buget separat, strict alocat pentru publicitate. Am întâlnit persoane care au investit 5.000 de euro într-un website și nu mai aveau buget de publicitate -> asta înseamnă faliment… și eroare copilărească.
  • Să ai buget de publicitate este mai important decât să ai un website sau produsul în sine. 

Puteți vinde fără un website, dar fără buget de publicitate nu. Importatorii oficiali în România ai produselor Playmobil, Zapf, Little Tikes nu au website propriu, vând doar prin intermediul depozitelor și reselerilor care au website-uri sau magazine offline, dar au bugete foarte mari de publicitate online (Youtube) și TV pe canale specifice copiilor.

Poți vinde un produs chiar dacă nu-l dețineți, dar dacă nu ai buget de publicitate să-l afișezi la cât mai mulți consumatori, nu vinzi. Cei care practică dropshipping nu dețin produse, dar au un website și buget de publicitate sau cel puțin un blog sau o pagină cu mulți urmăritori activi.

Notă: sunt recomandări general valabile și este foarte posibil ca acestea să nu se potrivească cu specificul afacerii sau produsul vândut.

Info

Exemple de tactici specifice ce pot fi integrate într-o strategie de marketing, dar pot fi făcute și separat ca metode simple de vânzări sau advertising:

  • produs gratuit sau cadou + produs cu plată;
  • bonus la achiziția unui produs;
  • reduceri la achiziția de X produse;
  • jocuri, concursuri, tombole, puncte etc,;
  • cadouri, mostre, premii;
  • cupoane, cataloage, oferte dedicate, carduri;
  • fidelizare clienților și a achizițiilor viitoare;
  • webinarii;
  • ofertă de rambursare produs;
  • prețuri foarte ieftine (cu adaos zero) la anumite produse cunoscute și scumpe la celelalte;
  • livrare gratuită;
  • livrare azi/acum;
  • achiziția pe credit – cumperi azi, plătești peste o lună;
  • vânzare în pierdere;
  • etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *