Alegerea uneltelor de promovare

Uneltele de promovare sunt acele aplicații care îți permit să faci publicitate plătită în canalele de promovare. De exemplu când publici un videoclip pe Youtube înseamnă că folosești un canal de promovare (Youtube). Dar ca să afișezi reclame publicitare pe Youtube, ai nevoie de Google Ads. Uneltele de promovare pot fi: Google Ads (search, display etc.), Facebook Ads, LinkedIn Ads, TikTok Ads.

Alegerea uneltelor de promovare se face în funcție de unde se caută produsul, de unde se informează consumatorii sau de unde se achiziționează produsul, dar este și în funcție de tipul de achiziție (lentă, rapidă, spontană etc.).

  • Dacă nevoia apare spontan, prima acțiune va fi în Google Search unde va căuta informații despre produs. Dacă este o nevoie impulsivă (emoțională) se va achiziționa adesea direct din reclama vizuală – Exemplu: Facebook & Instagram Ads.
  • Dacă tipul de achiziție este lent (DSLR-uri, laptopuri performante etc.) – se recomandă utilizarea PPV/PPC Google display și search, dar și a canalelor dedicate content marketingului (articole, vloguri etc.).
  • Dacă sunt produse cu achiziție unică, dar cu valoare ridicată (rochii de mireasă, saloane de nuntă etc), recomand utilizarea PPC Google Search + retargeting în Facebook / Instagram.

De exemplu, ghidul “Anticiparea gândirii consumatorilor” nu l-aș putea vinde prin promovarea (PPC) pe Google Search, deoarece sunt foarte puține căutări ale cuvintelor sinonime cu “avatarul clientului”, „gândirea consumatorilor etc”, maxim 10 căutări pe zi.

  • sunt doar 10 căutări/zi deoarece nu se înțelege prea bine rolul “Avatarului de client”, dar și din cauza informațiilor de slabă calitate din online despre acest subiect.

Soluția (strategia de marketing) găsită a fost să fac acest ghid cu elementele necesare unei strategii de marketing pe care-l ofer la un preț redus sau cadou, dar în care explic cât de important este rolul “gândirii avatarului de client” într-o strategie de marketing.

  • Practic, am făcut un ghid pe care-l ofer ieftin, gratis, cadou, dar în care promovez un produs necesar strategiilor de marketing – ghidul de realizare al avatarului de client.

Exemple de unelte de promovare:

  • Google Ads – PPC search, display, aplicații, Google Maps, e-mail, Youtube, Shopping Ads;
  • Facebook Ads (include și Instagram) – video, mesaje, postări, carusel, imagini.
  • LinkedIn Ads – articole, imagini, videoclipuri, joburi etc.
  • TikTok Ads – video în general.
  • Marketing afiliat – 2Performant, Profitshare.

Notă: SEO – nu este unealtă de promovare. Este o metodă de optimizare a conținutului unei pagini sau website, astfel încât motorul de căutare Google Search să claseze pagina sau website-ul în poziții superioare pe anumite cuvinte cheie.

Recomand prudență în achiziția de servicii de optimizare SEO deoarece în acest domeniu mulți promit prima pagină ori mai grav, chiar prima poziție – acest lucru fiind adesea imposibil. Am întâlnit mulți antreprenori dezamăgiți care au investit sute de euro lunar în servicii SEO din care nu au avut niciun avantaj. 

Prima poziție în search nu garantează vânzări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *