Strategia de marketing este metoda sau planul ierarhic pe care îl utilizezi în livrarea conținutului publicitar către o audiență pentru vânzarea de produse sau alte obiective.
Implică elaborarea unui plan de metode și activități ierarhice cu reguli, obiective, canale și unelte de livrare a publicității prin care se realizează o “hartă” a pașilor de urmat în scopul realizării obiectivelor afacerii (vânzări, branding etc).
Într-o strategie de marketing este foarte importantă ordinea afișării reclamelor.

Descrierea etapelor unei strategii de marketing în vânzări de produse și servicii:
- Pasul 1 – Formezi o audiența A (rece) dintr-un public care nu cunoaște produsul. Incluzi date demografice, interese etc.
- Pasul 2 – La audiența A livrezi reclame de tip Atenție și Interes. O parte din public reacționează la reclame, cealaltă nu.
- Pasul 3 – Formezi o audiență B (caldă) doar din publicul care a interacționat cu reclamele de tip Atenție și Interes din pasul 2.
- Pasul 4 – La audiența B livrezi reclame de tip Dorință. Și aici o parte din public reacționează la reclame, cealaltă nu.
- Pasul 5 – Formezi audiența C (fierbinte) din publicul care a reacționat la reclamele tip Dorință de la pasul 4.
- Pasul 6 – La audiența C livrezi mesaje de acțiune și îndrumare “cumpără”, “înregistrează-te” etc.
- Pasul 7 – O parte din publicul audienței C reacționează la reclamele de tip Acțiune și adaugă produsul în coș.
- Pasul 8 – Dintre cei care au adăugat produsul în coș, aproximativ 25% finalizează achiziția.
- Pasul 9 – Deși au adăugat produsul în coș, 75% dintre oameni abandonează achiziția.
- Pasul 10 – Formezi o audiență C1 formată din publicul care nu a făcut achiziții și cei care au abandonat coșul. La acest public livrezi reclame noi cu oferte, bonusuri etc. – remarketing. Poți face o audiență similară (lookalike) cu audiența C sau C1 către care livrezi reclamele de tip Dorință și Acțiune.
Cifrele sunt sub formă de exemplu ca să fie ușor de înțeles. Acestea sunt relative și diferă foarte mult în funcție de produsul vândut, de calitatea conținutului publicitar etc.
* A nu se înțelege că o strategie de marketing se reduce la cele expuse aici.