Dacă vindeți cursuri online, ar trebui să știți că printre cele mai eficiente metode de reținere a informației sunt:
Învățarea reciprocă
Face to face este cea mai eficientă metodă de învățare. Dar ce putem face în cadrul unui curs online?
- când elevii noi au întrebări desemnează dintre elevi ce au trecut prin curs, să le răspundă ori să-i ajute;
- le poți cere să te învețe ce știu aceștia în domeniul lor de expertiză și poți include feedback-ul în curs (dacă poate fi inclus);
- încearcă dacă poți să realizezi unul sau mai multe videoclipuri în care explici prin metoda face to face, să n-ai doar lecții în care vorbești singur;
- integrează în curs și un videoclip dintr-un domeniu conex pe care îl prezinți cu un expert din domeniul respectiv;
- oferă în cadrul cursului informații noi (un ghid, un premiu etc) doar dacă elevi rezolvă un exercițiu, un test etc.
Învațarea bazată pe rezolvarea de exerciții
Nu oferi totul în mod simplu, oferă exerciții în a căror rezolvare se află ceea ce au nevoie să învețe. Oferiți-le ocazia să descopere unele informații din exerciții prin practică, prin implicare și prin investigarea informațiilor;
Crearea de schițe și grafice conceptuale
Cu infografice cât mai simple și care să vină în completarea explicațiilor și a textelor;
Comprehensiunea informațiilor
Detaliază cât mai des prin: exemple practice, metafore, indicii și întrebări retorice cum se pot utiliza sau testa informațiile oferite. Amintiți-vă că oamenii au două stiluri de gândire: abstract și concret.
Cei cu gândirea concretă au nevoie de asocieri simple ale informației furnizate ca să o înțeleagă. Eliminați orice confuzie asupra informației transmise.
La fiecare idee transmisă în informație, reveniți cu explicații alternative, dar cu același scop. Astfel informația va fi însușită prin două sau mai multe exemplificări, metode, etc.
Gândiți-vă că după fiecare idee sau grup de paragrafe, “elevul” vă întreabă “de ce?” sau “cum adică?”.
- cauză / efect;
- problemă / soluție;
- informație / exemplu;
Cu ajutorul analizei Avatarul clientului poți afla printre altele și tipul de gândire, de inteligență și motivațiile consumatorilor.
Puteți oferi cursul (informația) unei persoane care nu este interesată de subiect, de curs, apoi întrebați-o ce a reținut sau ce n-a înțeles.
Foarte mulți oameni nu reușesc să creeze “conexiuni” între informația primită și cunoștințele existente. De multe ori aceștia pot reține informația, dar nu o înțeleg -> “analfabeți funcționali”.
Analfabeți funcționali – NU înseamnă proști!
De cele mai multe ori, cei care au astfel de erori, renunță la a mai urmări cursul, rezumându-se la ideea “vindeți un curs prost”, deoarece nu-l înțeleg, chiar dacă dvs. ați creat un curs genial.
Nu oferiți informații “codificate”.
Oamenii au nevoie să înțeleagă informația ca să o poată asimila.
Oferiți informația sub formă de idei, apoi exemplificați-le.
Creați exerciții, teste și includeți învățarea prin jocuri, simulări, cercetare, interogări etc.